28ste J. de Kluyver jeugdschaaktoernooi van Spijkenisse

zaterdag 6 april 2024

Op zaterdag 6 april 2024 wordt voor de 28e keer het J. de Kluyver jeugdschaaktoernooi van Spijkenisse en de 19e editie van het Forum Invitatietoernooi gehouden.

Ook dit jaar weer op onze prachtige clublocatie De Boekenberg in Spijkenisse. Het toernooi is voor alle niveaus, dus ook de jongsten kunnen hier hun eerste ervaring opdoen bij een Zwitsers ingedeeld toernooi.

We schaken in 6 leeftijdsklassen, A(t/m 25 jaar) en B t/m F.
Begeleiders, en ouders, kunnen ook dit jaar weer mee schaken met de A groep.
De inschrijving van de A t/m F groepen loopt door tot zaterdag 6 april, 09.45 uur.

Speellocatie

Er wordt gespeeld in het clublokaal van Schaakvereniging Spijkenisse.
De Boekenberg
Markt 40
3201 CZ Spijkenisse

Invitatiegroep, op uitnodiging
A, geboren in of na 1999 en begeleiders/trainers/ouders.
B, geboren in of na 2008
C, geboren in of na 2010
D, geboren in of na 2012
E, geboren in of na 2014
F, geboren in of na 2015
De uitslagen van categorie B t/m F worden doorgegeven voor de verwerking van de KNSB jeugdrating.

Door de wedstijdleiding kan voorafgaand aan het toernooi besloten worden om groepen samen te voegen, wanneer het aantal deelnemers per groep daartoe aanleiding geeft.

Inschrijving

Inschrijving kan via het inschrijfformulier.

Tijden

08:45 uur: speelzaal open
09:00 uur: start inschrijving; men dient vóór 09.45 uur te zijn ingeschreven anders is deelname niet meer mogelijk.
10:00 uur: opening en aansluitend start 1e ronde
17:00 uur: prijsuitreiking

Inschrijfgeld

€ 7,- (een verrassing en enkele versnaperingen zijn bij de prijs inbegrepen!)
Geen lid van een schaakvereniging of schaakbond? Dan is het inschrijfgeld €12,= (inclusief KNSB scholierenlidmaatschap) Dit geldt alleen voor de groepen B t/m F.

Prijzen

Klik hier voor het prijzengeld.

Speeltempo en indeling

Er wordt ingedeeld volgens het Zwitsers Systeem. Ronde 1 en 2 wordt op rating ingedeeld, vanaf ronde 3 op weerstandspunten.
Indien een speler/speelster geen bekende rating heeft, wordt de TPR gebruikt die eerder behaald is op een eerder georganiseerd toernooi van Spijkenisse.

Het aantal ronden en het speeltempo zijn als volgt:

Categorie A, B, C  en IG : 7 ronden, 15 minuten per persoon per partij (p.p.p.p.) + 5 seconde
                                          per zet erbij vanaf zet 1.

Categorie D en E            : 7 ronden, 20 minuten p.p.p.p.

Categorie F                     : 9 ronden, er wordt zonder klok gespeeld. Na 20 minuten kunnen de groepsleiders, afhankelijk van de situatie, een klok bij de partij zetten, minimaal 5 minuten p.p.p.p.

Afhankelijk van het aantal deelnemers per categorie, kan door de wedstrijdleiding worden afgeweken van het  bovenstaande speeltempo en aantal ronden, met als doel, een zo eerlijk mogelijk verloop van het toernooi te verkrijgen. Deze keuze moet voor de start van het toernooi worden bekendgemaakt en op de groepsborden worden gepubliceerd.

Reglement

Voor de start van het toernooi zal het Regelement worden gepubliceerd op de groepsborden van iedere categorie.

Wilt u meer informatie, dan kunt u contact opnemen met Eric de Lange via:
telnr: 06 - 11 722 542