Ook in 2024 zal Schaakvereniging Spijkenisse weer zoveel mogelijk teams aanmelden bij deze regionale clubcompetitie.

Voor wie is deze competitie geschikt?
Voor zowel de beginnende als de wat meer ervaren jeugdschaker die op de clubavond schaken in groep 2, 1 of de hoofdgroep.

Waarom is deelnemen zo goed?
Je doet ervaring op met het schaken in een team, tegen andere clubs op een andere locatie, en vooral omdat je met plezier en met een uitdaging gaat schaken.

Hoe worden de teams samengesteld?
Afhankelijk van het aantal aanmeldingen binnen onze SV worden de teams zoveel mogelijk op sterkte ingedeeld.

Hoe werkt de competitie?
Je schaakt in teams van 4 schakers in poules van 4 teams, en maakt elke speelronde als team een kans om te promoveren naar een hogere poule. Degraderen kan natuurlijk ook. Dat is ook onderdeel van het schaken.

Wat win je als team?
In de finaleronde wordt pas gestreden om de bekers, en de afgelopen jaren kreeg elk team een beker, dus je schaakt echt ergens voor.

Waar schaak je?
De eerste speelavond is op vrijdag 11 oktober bij ons op de clublocatie in de Boekenberg.
De volgende vijf bij een andere club in de regio(uitwedstrijd), en de laatste avond, de finaleronde in Rotterdam.

Wanneer schaak je?
De speelrondes worden op de vrijdagavond geschaakt. Bij de uitwedstrijden vertrek je rond 18 uur bij de Boekenberg, en ben je rond half tien weer thuis.

En kost dit nog iets? Nee de Spijkenisse teams komen uit voor de vereniging en dus regelt de SV dit.

De eerste ronde is op vrijdag 11oktober bij ons in de Boekenberg.
Meer informatie is te vinden op de website van de competitie www.groenehartjeugdcup.nl

Een mailtje sturen mag natuurlijk ook (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. ) of kom even naar een begeleider toe op de clubavond.