Afgelopen zaterdagmiddag was best een rollercoaster, moet ik zeggen. Eerst halen we een speler weg bij RSR, en prompt moeten we tegen ze spelen. Je voelde al aan dat dit geen standaard wedstrijd zou worden. Jungbin keek er enorm naar uit, maar jammer genoeg werkte het lot niet mee. Ik werd opgeroepen voor een ander team en we misten ook nog eens een speler op bord 1. Geen ideale start, zeker niet tegen een sterk team als RSR 2.

KNSB team 2

Over naar de individuele partijen. Jungbin had het lastig tegen clubgenoot Leonardo. Ze kwamen ongeveer gelijk uit de opening, maar Leonardo begon de druk op te voeren. Jungbin besloot uiteindelijk tot remise, wat na wat overweging werd geaccepteerd.

Dan, helaas, het verhaal van Ruud. Hij kwam slecht uit de opening en dat had zijn weerslag op de rest van de partij. Uiteindelijk verloor hij een stuk en de partij.

Zayd zat tegenover Wijnand en had het zwaar. Zijn tegenstander begreep de stelling beter, waardoor Zayd in een nadelige positie kwam. Een verloren kwaliteit later was het klaar; het punt ging naar de tegenstander.

Simone speelde tegen Bent en liep tegen wat problemen aan. Een klein foutje kostte haar een pion en dat was eigenlijk de beslissende factor. Het punt ging naar de tegenstander.

Daarnaast was er de pot tussen Sander Vogelesang en Wilmar Meijer, die in een beruchte remisevariant resulteerde. Beide spelers speelden solide en het werd uiteindelijk een gelijkspel.

Björn deed het uitstekend. Hij speelde een solide opening, won een pion en later een stuk. Zijn tegenstander kwam er eigenlijk niet meer aan te pas.

Tot slot was er Fabian. Hij begon moeizaam maar herpakte zich in het middenspel. Zijn tegenstander maakte een paar fouten, en dat was voldoende voor Fabian om het punt binnen te slepen.

Kortom, het was geen eenvoudige middag, maar we hebben zeker gestreden. Het belooft een interessant seizoen te worden.

Rating RSR Ivoren Toren 2
Rating